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Le Concert de la Loge, Julien Chauvin & Sandrine Piau

AP131 Cover La Loge

« Quelle émotion de découvrir un nouvel orchestre ! » Télérama 

Fondé en 1783, le Concert de la Loge renaît de ses cendres en 2015, à l’initiative de Julien Chauvin. Considéré comme l’un des meilleurs orchestres d’Europe, il est resté célèbre pour sa commande des Symphonies Parisiennes à Joseph Haydn. Le Concert de la Loge donna ses premiers concerts grâce à la protection de Marie-Antoinette comme le rappelle le sous-titre de la quatrième symphonie parisienne « La Reine ». 

Sandrine Piau, invitée de marque, partage ce programme original dans la plus pure tradition de l’époque, associant des pages aussi bien vocales, en général des airs d’opéra, qu’instrumentales. Elle incarne Sélène dans un air extrait de Didone abbandonata (1762) de Giuseppe Sarti enregistré en première mondiale, et brille de mille feux dans l’air spectaculaire de Diane extrait de la sérénade Endimione de Johann Christian Bach.

On (re)découvrira également le bijoux d’Henri-Joseph Rigel, altiste du Concert de la Loge, la Symphonie op. 12 n. 4 (1774). 

Un livret richement informé accompagne cette première réalisation tant attendue !

Sortie mondiale le 23/09/2016

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‘What an emotion it is, discovering a new orchestra!’ (Télérama)

It was in 2015 that Julien Chauvin decided to bring back to life one of the most famous orchestras of the late 18th century, Le Concert de la Loge Olympique. Founded in 1783 and owing its lasting famous for having commissioned Joseph Haydn’s ‘Paris’ Symphonies, it gave its first concerts under the high patronage of Marie-Antoinette, hence the subtitle of the fourth ‘Paris’ Symphony: ‘La Reine’.

Although the name has been slightly changed today, now called Le Concert de la Loge, this ensemble of a variable number of musicians perpetuates the same tradition of excellence as its illustrious namesake. On the programme, of course, the recording of the cycle of these ‘Paris’ Symphonies and, to get the series off to a start, the recording of this famous ‘Reine‘.

Taking up the purest tradition of concerts of the ensemble at the time, for each programme, Julien Chauvin combines not only instrumental works by various composers  but also vocal pieces (in general, opera arias). Thus the fabulous Sandrine Piau, a distinguished guest of this first recording, ideally portrays the gentle Sélène in the world premiere recording of an aria from Giuseppe Sarti’s Didone abbandonata (1762) and offers dazzling virtuosity in Diane’s spectacular aria from Johann Christian Bach’s serenade Endimione. The listener will also (re)discover a little gem by Henri-Joseph Rigel, violist in Le Concert de la Loge Olympique: the Symphony Op. 12 no.4 (1774).

With this first release, Julien Chauvin already proves that his orchestra will quickly establish itself and regain its past glory.

A stunningly beautiful disc, enhanced by the famous recording quality of the Aparté label and accompanied by a richly informed booklet. We’re already asking for more!

http://www.concertdelaloge.com/

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